14 July 2019

SIAPAKAH HLMT TAKAFUL

Dalam saya membuat marketing secara online, ramai yang bertanya, siapakah HLMT? Malah ada diantara mereka tidak pernah mendengar nama HLMT !!! Tidak mengapa, saya cerita kan serba sedikit maklumat HLMT dibawah.



Hong Leong MSIG Takaful Berhad (HLM Takaful) adalah pengendali takaful berlesen sejak tahun 2006 dan merupakan komponen penting dalam perkhidmatan kewangan Islam Hong Leong Financial Group (HLFG), platform bersepadu yang menawarkan Perbankan Islam, Pelaburan Islam, Pengurusan Kekayaan Islam dan Takaful pada dasar patuh Syariah. HLM Takaful menawarkan pelbagai penyelesaian dan perkhidmatan takaful keluarga yang inovatif dan komprehensif untuk sektor runcit dan korporat, didorong oleh prinsip Syariah yang kuat.

HLMT adalah 100% syarikat insurance yang ditubuhkan dan dimiliki oleh Malaysia. Ianya merupakan satu syarikat insurance yang berdiri memberikan saingan yang sama tinggi dengan syarikat insurance yang dibawa masuk kedalam Malaysia seperti AIA, Prudential, Great Estern, dan banyak lagi. Maka dengan adanya HLMT, tawaran produk yang diberikan kepada rakyat Malaysia juga adalah sesuatu yang amat hebat dan mampu memberikan saingan yang tinggi terhadap produk dari syarikat insurance berkenaan, malah lebih baik.

Sesuatu yang perlu dibanggakan, HLMT juga beberapa kali memenangi anugerah seperti mana yang pernah dimenangi oleh syarikat insurance besar lain. Menarik bukan apabila syarikat 100% produk Malaysia mampu memberikan perkidmatan dan juga saingan yang hebat dengan syarikat insurance luar yang lain. Diatas tiket inilah, saya menyertai HLMT dan yakin dengan barisan pengurusan yang terbaiknya, mereka mampu menjadikan HLMT juga yang terbaik. Dengan barisan senior agent yang juga terbaik datangnya dari pelbagai background dan juga dari syarikat insurance terkenal lain, mampu melahirkan barisan usahawan insurance juga terbaik seperti agent dari syarikat insurance lain. 

Hong Leong Financial Group, satu satu nya group perbankkan di Malaysia yang mempunyai komponen yang lengkap:-
a) Hong Leong Bank Berhad - Perbankkan
b) Hong Leong Assurance Berhad - Insurance
c) Hong Leong Capital Berhad - Unit Trust

Kukuh bukan? 

Dengan adanya kenyataan ini, maka tidak perlu risau. Yakinlah dengan HLMT, yakinlah dengan produk yang ditawarkan oleh HLMT. kerana HLMT sekarang menjadi kegerunan dan memberikan impak dan saingan yang sehabis baik dengan syarikat insurance luar. Yakinlah dengan produk Malaysia.

JANGAN LUPA FOLLOW SAYA @ FB, INSTAGRAM & BLOG INI  



Sekian terima kasih,


KhairulNizam Mohayan
Hong Leong MSiG Takaful (HLMT) Insurance Agent
Contact : 0139008424

No comments:

Post a Comment