27 September 2019

KISAH BENAR 3: TERLEWAT MEMOHON PERLINDUNGAN INSURANCE

Assalamualaikum dan salam sejahtera sekalian pembaca,

Semalam (26/09/2019), saya terima satu whatsapp dari member saya yang dia nak mohon perlindungan insurance HLMT TAKAFUL FIT CRITICAL ILLNESS seperti yang saya iklankan dibawah: -



Saya approach dia secara santai pada bulan feb meskipun ketika itu takaful belum ada package ini akan tetapi HLA sudah ada. Biasalah, jawapan orang yg belum KENA ni, adalah nntilah aku fikirkan dahulu,

Namun pada tarikh 26/09/2019, dia whatsapp saya .... 








Diatas adalah screen shot whatsapp saya dengan dia. Saya ada approach dia awal - awal tetapi dia seakan menolak, 2 bulan kemudian, lepas raya mcm tu, dia terkena CAD salah satu jenis penyakit yang dilindungi oleh HLMT. Untuk umur dia baru 31 tahun, coverage adalah RM750k, cukup untuk dia dapatkan treatment di CVSKL daripada pergi ke IJN.

Ada yang tanya, bagaimana kalau mati, dapat tak pampasan dari suminsured tersebut? Jawapannya, mati selepas 30 - 60 hari (ikut jenis penyakit) selepas di diagnose penyakit critical illness, baru dapat pampasan. within 29 hari tak dapat. Dan dia kata kalau mcm tu sy bayar sia sia je lah tak dapat balik. Saya tanya balik, kalau hidup sampai another 30 tahun lagi, siapa yang rugi? Anda atau HLMT? Berapa ramai yang mati dan berapa ramai yang tak mati bukan kerja kita. Kita harus menyediakan perlindungan untuk diri kita, isteri dan anak anak.

Fikir fikirkan.

Berminat nak dptkan satu plan ni untuk anda, isteri dan sesiapa sahaja, boleh klik button whatsapp sebelah kanan ni, dan saya akan balas. masa msg tum sila nyatakan HLMT FIT CRITICAL ILLNESS. Saya akan balas dan jawab secepat mungkin.


Sekian, terima kasih.


KhairulNizam Mohayan
Hong Leong MSiG Takaful (HLMT)
Consultant
0139008424
like FB : KhairulNizam - HLMT Takaful Consultant 

No comments:

Post a Comment