09 September 2019

MENGAPA MEDICAL CARD / KAD PERUBATAN ITU PENTING

Assalamualaikum pembaca sekalian, 

Hari ni saya tak bercerita panjang, saya terjemahkan dalam bentuk info graphic, mudah difahami dan juga mudah nak ingat. 





Terlalu ramai beranggapan bahawa apabila seseorang itu bekerja, dia mempunyai kelebihan medical dari majikannya. Terus terang saya katakan, saya juga bekerja. Majikan saya memperuntukkan medical benefit sebanyak RM100,000.00 setahun dan jumlah tersebut dikongsikan bersama isteri dan juga seorang anak. Hakikatnya, kalau dimasukkan ke ward adalah mencukupi seandainya dimasukkan ke ward atas sakit yang ringan seperti demam. Bagaimana pula kalau penyakit itu lebih seperti appendixitis yang memerlukan kos sebanyak RM24,000.00.

Ketika saya bekerja di tempat saya sekarang, saya telahpun mengambil med card untuk family dengan premium berharga RM4,900.00 setahun (isteri dan seorang anak) iaitu pada tahun 2017 (umur 36). Package yang saya pilih adalah bilik single RM500 semalam untuk semua ahli keluarga.

Ketika umur saya 39 tahun, jumlah premium saya adalah RM7,100.00 dengan package yang sama. Nampak tak perbezaan disitu. Tinggi bukan.

Nah sekarang, bayangkan anda yang masih bekerja dengan majikan anda sekarang, apabila bertukar tempat kerja atau pencen. Siapa yang akan menanggung anda ketika dimasukkan ke ward? 















Mohon kad perubatan anda sekarang. Jangan berlengah lagi. Klik pada logo whatsapp disebelah kanan page -----> Saya akan menjawab segala pertanyaan anda.

Sekian, terima kasih





KhairulNizam Mohayan
Hong Leong MSiG Takaful (HLMT)
Insurance Agent
0139008424
FB : KhairulNizam - HLMT Takaful

No comments:

Post a Comment