09 September 2019

TAKAFUL CRITICAL ILLNESS, PERLINDUNGAN TERHADAP 10 JENIS PENYAKIT MEMBUNUH

Salam pembaca budiman,

HLMT sedar akan tanggungjawabnya dalam memberikan perlindungan yang terbaik kepada rakyat Malaysia. Justeru itu, HLMT telah merangka satu jenis produk yang amat lah murah yang mana mampu dimiliki oleh mana-mana orang di Malaysia ini. Produk berkenaan adalah TAKAFUL FIT CRITICAL ILNESS. Tetapi sebelum saya memberikan review berkenaan produk itu, mari kita renungkan statistik dibawah: -




Diatas ini merupakan 4 jenis penyakit yang dikategorikan sebagai penyakit yang boleh menyebabkan kematian. Pengidap kencing manis memang tidak menyebabkan kematian, akan tetapi akibat daripada penyakit berkenaan, maka akan wujudlah beberapa jenis penyakit yang lain seperti kerosakkan buah pinggang, kegagalah fungsi pundi kencing, dan bermacam lagi. Jantung, stroke dan juga kanser tidak perlu lah saya nak huraikan lagi, ianya adalah penyakit yang menyebabkan kematian. 



Sudah sedia makluum bahawa penyakit jantung menyerang kadangkala tanpa kita sedar ianya mula menyerang. Meskipun telah ada kita pelajari dan baca bahawa sebelum serangan jantung itu berlaku, namun tatkala serangan jantung itu berlaku, kita gagal berbuat sesuatu.

saya pernah menghadiri taklimat oleh pakar jantung di SIME DARBY MEDICAL CENTRE, SUBANG JAYA mengatakan bahawa seseorang itu telahpun mempunyai penyakit jantung secara tidak rasmi apabila seseorang ite merasakan ngilu di bahagian jantungnya. Itulah tanda pertamanya. Tanpa pergi mendapatkan rawatan, maka dia sebenarnya membiak penyakit jantung itu tanpa dia sedari. pernah atau tidak kita baca didalam mana mana informasi mengatakan bahawa seorang atlit itu kena serangan jantung ketika sedang bersukan? Inilah akibat dari 1st trigger symptom berkenaan. Bukan itu sahaja, stroke juga boleh menyerang tanpa kita sedari. Jantung dan stroke adalah satu mekanism penyakit yang boleh datange menyerang serentak. 


Infografik diatas adalah untuk tahun 2014, menyatakan bahawa Ischemic Heart Disease (IHD) merupakan penyumbang tertinggi dalam punca kematian seseorang itu. Dalam penyakit jantung, apa yang saya pelajari, ada beberapa jenis penyakit yang ada kaitan dengan jantung iaitu: -

a) Heart Disease
b) Ischemic Heart Disease (IHD)
c) Coronary Artery Disease (CAD)
d) Acute Coronary Syndrome (ACS)
f) Unstable Angina
g) .. dan beberapa lagi.

Kesemua penyakit diatas yang berkaitan dengan jantung boleh membawa kepada maut seandainya gagal dirawat dalam tempoh yg singkat.

Disebabkan dengan itu, HLMT telahpun merangka produk yang dapat melindungi dengan insentive protection yang cukup lumayan. Adalah perlu difahami, meskipun penyakit jantung itu membunuh, namun, ada ramai orang yang masih lagi hidup sehingga kini meskipun telah mengidap penyakit jantung. 

..................................................................................................................................................................




Di HLMT, 10 jenis penyakit diatas adalah penyakit yang diberikan pelindungan khusus dengan sum insured sehingga RM1,000.000.00




Kelebihan apabila sign up program ini.


Berapa umur anda? itu lah dia sum insured yang akan diberikan.












Justeru itu, mahu bertangguh apa lagi wahai pembaca sekalian. Penyakit penyakit diatas menyerang tanpa ada hint. Terutamanya kanser. Apabila sudah berada pada stage 3 atau 4, maka tiada sebarang bantuan insurance layak untuk anda. Mohon sekarang. jangan bertangguh.

Berminat nak mohon, sila klik pada logo whatsapp disebelah kanan ----> dan saya akan balas whatsapp anda secepat mungkin. Jangan bertangguh, lakukannya sekarang. Kasihanilah isteri / suami, dan anak anak anda. Mereka perlukan anda.

Sekian, terima kasih,














KhairulNizam Mohayan
Hong Leong MSiG Takaful
Insurance Agent
0139008424
fb: khairulnizam - HLMT Takaful.

No comments:

Post a Comment