20 September 2020

HLA PRODUCT : HLA WEALTH BOOSTER PLUS

 


APA ITU HLA WEALTH BOOSTER PLUS?


HLA WEALTH BOOSTER PLUS adalah plan INSURANCE YANG BERKAIT DENGAN PERLABURAN yang membolehkan anda mengumpul penjimatan supaya anda dan keluarga bebas dari masalah kewangan dan ketidakpastian hidup. 

Ianya plan yang membolehkan anda MELABUR DALAM PELBAGAI DANA khususnya DANA HORIZON FUND (klik sini utk dana info) yang memberikan potensi pulangan yang tinggi sambil memberikan anda dilindungi dari risiko pasaran pada masa dana yang matang. 

Secara mudahnya, HLA WEALTH BOOSTER PLUS ini adalah 

        a) plan insurance yang berkait dengan perlaburan 
        b) ianya meliputi plan perlindungan apabila berlaku KEMATIAN sahaja 


APAKAH MANFAAT ATAU FAEDAH YANG DIBERIKAN? 

1) Program ini ideal untuk sesiapa sahaja sebelum berumur 70 tahun yang mementingkan

    a) Retirement Planning 
    b) Educational Planning 
    c) Wealth Dsitrubution 
    d) Diversification 

2) Plan ini juga lebih kepada "SIMPAN DAN LABURKAN" iaitu, dengan meletakkan sebahagian wang dari dalam akaun bank anda yang biasa kedalam Plan HLA WEALTH BOOSTER PLUS 

3) Yang menariknya, plan ini hanya memerlukan anda untuk MEMBAYAR PREMIUM minimim RM12,000.00 secara TAHUNAN untuk selama 3 TAHUN sahaja. Namun, anda akan dilindungi selama 20 TAHUN. Namun begitu, sesiapa yang berhasrat untuk mencarum boleh mencarum seberapa banyak yang dimahukan.

4) Sekiranya berlaku KEMATIAN keatas pencarum, maka HLA akan membayar jumlah yang lebih TINGGI dari jumlah premium yang dibayar, dan jumlah asas yang diinsuranskan (Basic Sum Cover). 

5) Sekiranya, tiada kematian yang berlaku, pada tarikh akhir tempoh polisi iaitu pada tahun ke 20, maturity benefit iaitu bersamaan dengan account value akan dibayar. Apa yang pasti, ketika ini, jumlah yang dibayar kepada anda juga TINGGI sekiranya sepanjang tempoh 20 tahun tiada sebarang pengeluaran dilakukan. 


FAKTA PENTING LAIN 

1) Plan ini bermula dari tarikh 04/09/2020 

2) 3 tahun premium tahunan yang dibayar secara tahunan, yang mempunyai masa yang terhad sahaja iaitu sehingga RM30,000,000,000.00 (RM30 Billion) annual premium sahaja. 

3) Tiada medical checkup dikenakan sehingga 08/10/2020. Selepas dari tarikh ini, medical checkup akan dikenakan. 

4) Pencarum dikehendaki sihat 100% tanpa mempunyai sebarang penyakit seperti 

    i) 45 Critical Illness Type 

   ii) Diabetic / Hypertension / dan sebarang penyakit yang mempunya skala rawatan dengan doktor yang kerap. 


CONTOH CASE 

Penama    : KhairulNizam Mohayan
Age          : 40 years Old 
Merokok   : Tidak 
Pekerjaan : Pegurus Rekod Kesihatan (Records Manager)

a) Premium RM12,000.00


Saya hanya menyimpan RM12,000.00 selama 3 tahun dgn jumlah RM36,000.00, maka apabila 20 tahun kelak, maka jumlah terkumpul yg saya telah perolehi adalah RM82,770.00. Bukan itu sahaja, sepanjang itu juga saya dilindungai sebanyak RM200,000.00 lebih. katakan sebelum 20 tahun (pada tahun ke 15) saya dah meninggal dunia, maka waris saya akan memperolehi RM216,000.00 dalam masa 14 hari. 

b) Premium RM50,000.00 


Saya hanya menyimpan RM50,000.00 selama 3 tahun dgn jumlah RM150,000.00, maka apabila 20 tahun kelak, maka jumlah terkumpul yg saya telah perolehi adalah RM374,326.00. Jumlah return yg saya akan dapat adalah sebanyak RM224,326.00. Bukan itu sahaja, sepanjang itu juga saya dilindungai sebanyak RM900,000.00 lebih kurang. katakan sebelum 20 tahun (tahun ke 10) saya dah meninggal dunia, maka waris saya akan memperolehi RM921,200.00 dalam masa 14 hari. 


APA AKAN JADI SEANDAINYA SAYA MENYIMPAN DIDALAM AKAUN BANK BIASA? 

1) Simpanan anda tidak berkembang. Malah dividen tahunan juga teramat rendah. 
2) Simpanan anda tiada perlindungan. Andai kata anda meninggal dunia, wang didalam bank akan dibekukan kesemuanya. 
3) Anda tidak mendapat jaminan perlindungan seperti faedah kematian
4) Berapa yang anda akan dapat seandainya anda menyimpan RM12,000.00 didalam akaun biasa selama 3 tahun tanpa disentuh. Tidak mendapat apa apa. 



BAGAIMANA SAYA NAK SERTAI PROGRAM INI? 

1) Anda jumlahkan berapa banyak wang yang anda didalam setiap akaun bank anda termasuk ASB dan juga Tabung Haji, 

2) Keluarkan minimum 30% sahaja dari kesemua jumlah terbabit. 

3) Hubungi saya dgn klik pada pautan "any inquiry please click" disebelah kanan yg berwarna merah. 

4) kita akan berhubung melalui medium berkenaan. 


PETIKAN KENYATAAN DR SANJAY TOLANI 

1) Mengapa anda perlu membuat saving di insurance? Ini kerana apa yg akan terjadi kepada diri anda apabila meletakkan semua wang didalam bank. Wang anda akan dibekukan. Yang tinggal hanyalah rumah anda sebagai asset tunggal. Keluarga anda mula consolidate semua asset yang anda ada termasuk juga perniagaan anda. kerana mereka memerlukan cash. Asset amat susah untuk dicairkan. maka anda perlu buka akaun simpanan dgn insurance sekarang. Yg penting didalam kehidupan bukan asset akan tetapi cash flow. 

2) Sekiranya anda mendapat kecemasan seperti penyakit kritikal (penyakit kritikal datang secara mengejut) !!!. Terdapat satu kenyataan atau konsep dipanggil INFLASI. Inflasi mula memakan kesemua duit didalam akaun kerana ianya tidak berkembang. Apa yang anda perlukan adalah mengembangkan duit anda kepada sesuatu yg lebih bermanfaat.

3) Apa yg anda perlu ada adalah memastikan bahawa income anda akan sentiasa ada dan dijamin. Sekiranya anda tidak mempunya income, anda tidak mempunyai sebarang duit / cash yang tinggal. pastikan anda mempunya perlindungan terhadap cash anda. Sekrianya anda tidak mengatasi inflasi, bermakna anda akan kehilangan duit. anda tiada cash flow.

4) Sekiranya anda sedang menjalani perusahaan atau perniagaan, dan anda sedari bahawa sesuatu bakal terjadi dan ianya menjadi semakin buruk, apa yang anda akan lakukan? Begitu juga dgn duit anda. 


Saya yakin, anda berminat nak tahu dengan lebih lanjut mengenai skim simpanan dan product ini. Boleh hubungi saya dengan klik pada pautan "any inquiry please click" disebelah kanan yg berwarna merah. Saya akan membantu anda dengan segera. 

Sekian, terima kasih 

KhairulNizam Mohayan 
Trusted Insurance Manager
013-9008424 

# Hong Leong Assurance (HLA)

# Hong Leong MSiG Takaful (HLMT)

No comments:

Post a Comment